Servei a Domicili - Perifèrica 9B
Servei a domicili és una iniciativa destinada a promoure la inclusió social i laboral mitjançant el servei a domicili de la compra dels clients del Mercat de Montserrat
Podem distingir dos tipus de necessitats:
- Per un costat la necessitat de donar treball a persones que prèviament es troben excloses del mercat laboral.
- Per l'altra banda, es va detectar la necessitat de que hi havia molta gent, sobre
tot persones grans, a les quals se'ls hi dificultava molt poder traslladar la compra del mercat a casa, degut a les pendents dels carrers del barri, els edificis sense ascensor i amb escales difícils d'accedir.
Amb aquesta iniciativa és vol donar resposta a les necessitats detectades en el barri, així doncs les accions son:
- Servei a domicili fins la porta de casa de la compra dels clients del Mercat de Montserrat que formen part del projecte
- Donar llocs de treball a persones que prèviament es trobaven excloses del mercat
- Afavorir el comerç de proximitat i el promoure el comerç del Mercat de Montserrat
Clients i Paradistes del Mercat de Montserrat
Veïns dels Barris de Nou Barris
Intercooperació amb 30 col·legis del Districte
Ubicat al Mercat de Montserrat
Presa de decisions entre els treballadors i la Fundació Pare Manel.
La Perifèrica 9b és una iniciativa creada per la Fundació Pare Manel amb l’objectiu de donar sortida a temes productius i laborals. Amb la intenció de treballar l’economia social i solidària dins el territori es van presentar per dur a terme un dels projectes del programa pilot B-Mincome, gestionat per Barcelona Activa i amb finançament de la Urban Innovative Actions (UIA). D’aquesta manera neix el Servei a domicili la Perifèrica 9b al Mercat de Montserrat.
Actualment es troba el projecte es troba en un procés d'acompanyament per part de la Comunalitat Urbana de 9Barris i l'Ateneu Cooperativo de Barcelona amb l'objectiu de constituir-se com a una Cooperativa de Serveis.
Servei de repartiment a domicili que ajuda a les persones del barri que se'ls dificulta portar les seves compres a causa de les dificultats pròpies de l'orografia del barri. La majoria són clients d’edat avançada o viuen en blocs sense ascensor. Des de el Servei a Domicili es treballen els vincles en dues direccions:
Fomentant una bona relació amb les persones donant un bon servei i creant un vincle amb els clients.
Treballant el vincle amb altres agents involucrats, com els Paradistes i la direcció del Mercat.
La Perifèrica realitza els repartiments gràcies a la inversió dels paradistes que compten també amb una subvenció per part de l’Institut de Mercats, i també de la Fundació Pare Manel, que ha buscat col·laboracions en institucions privades. Per fer sostenible el servei, els clients paguen una quantitat pel servei.
TENSIONS – DIFICULTATS
Existeix una limitació en l'abast del servei degut a l'autonomia del vehicle elèctric i que només compten amb una unitat per a realitzar els repartiments.
La geografia del lloc fa difícil l'accés i repartiment.
La bretxa digital per part dels usuaris.
ELEMENTS CLAU DE REPLICA
Formació.
Aliances.
Vincle amb entitats del barri.
Relacions AMB les persones.
Bon registre dels usuaris i la informació